2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Ders Kayıtlarında Öğrencilerin Yapması Gereken İşlemler
1-) Ders Kayıt İşlemleri
* 12-16 Şubat 2024 tarihleri arasında Üniversitemiz bünyesindeki bütün Fakülte/Enstitü/Yüksekokul/Meslek Yüksekokulu ve hazırlık sınıfı öğrencilerinin https://ubys.nevsehir.edu.tr web adresinden ders kayıt işlemlerini yapmaları ve danışman onayına göndermeleri gerekmektedir.
*Ders seçiminizi ders kayıt haftasında yapmalısınız. Ayrıca, öğrenim süresini aşan normal öğretim öğrencilerimiz ve aynı anda iki farklı diploma programında kaydı olan öğrenciler katkı payı ücretini, ikinci öğretim öğrencilerimiz ise öğrenim ücretlerini yatırdıktan sonra ders kaydını yapacaklardır.
*Ders seçimi yapacak öğrenciler “Öğrenci Bilgi Sistemi - Öğrenci Ders Seçimi Kayıt yenileme / ÖĞRENCİ DERS SEÇİMİ KAYIT YENİLEME İŞLEMLERİ” ekranına girerek ders seçimlerini yapacaklardır. Ders seçimlerini yapan öğrencilerimiz ekranın sağ üst köşesinde bulunan kaydet sekmesine tıklayarak danışman onayına göndermeleri gerekmektedir. Danışmanınızın onayından sonra ders kayıt işlemleriniz gerçekleşmiş olacaktır. Ayrıca öğrencilerimiz “https://dosyalar.nevsehir.edu.tr/b32d566c738c358129c43f55780af03a/ogrenci-kullanim-kilavuzu-tamami-20.05.2016-3.pdf” bağlantısındaki tanıtım kılavuzunu okuyarak ders seçiminin nasıl yapılacağı hakkında bilgi sahibi olabilirler.
2-) Katkı Payları / Öğrenim Ücretlerinin Ödenmesi
* Katkı Paylarınızı (öğrenim süresini aşan normal öğretim öğrencileri ve aynı anda iki farklı diploma programında kaydı öğrenciler) Öğrenim Ücretlerinizi (ikinci öğretim öğrencileri) 12-16 Şubat 2024 tarihleri arasında 11 haneli T.C kimlik numaranız ile Türkiye’nin her yerindeki Ziraat Bankası şubelerinden ödeyebilirsiniz.
(Bankamatik ile katkı payı/öğrenim ücreti yatıracak öğrenciler anlaşmalı üniversiteler kısmından ödeme yapmaları gerekmektedir.) Havale ile ödeme yapılmayacaktır.
*Ödeme işlemini gerçekleştirdikten sonra banka görevlisinden 2 (iki) adet dekont almanız gerekmektedir. Katkı Payı/Öğrenim Ücreti dekontunu kayıt yenileme tarihleri arasında Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına veya Akademik danışmanınıza teslim etme zorunluluğunuz yoktur. Fakat oluşabilecek sorunların çözümü için dekontunuzu saklayınız.
*17 Kasım 2023 tarih ve 32372 sayılı resmi Gazete’ de yayımlanarak yürürlüğe giren Cumhurbaşkanı Kararı ile olağanüstü hal ilan edilen illerde (Kahramanmaraş, Hatay, Adıyaman, Osmaniye, Gaziantep, Şanlıurfa, Malatya, Diyarbakır, Adana, Kilis) ailesi veya kendisi ikamet eden örgün öğretim programlarında öğrenim gören önlisans ve lisans öğrencilerinin ödemeleri gereken ikinci öğretim ücretleri Devlet tarafından karşılanacak olduğundan, 2023-2024 Eğitim-Öğretim yılı güz yarıyılında ikinci öğretim ücreti ödemesi yapan öğrencilerimiz ücret iadesinden yaralanabilmeleri için ikametgâh belgesi, harç iadesi başvuru formu ve dekontları ile birlikte öğrenim gördüğü Akademik Birimlere başvurmaları gerekmektedir.
*19 Şubat 2024 itibariyle bahar yarıyılı dersleri başlayacaktır.
*Haklı ve geçerli sebeplerle bu süreler içinde kaydını yeniletemeyen öğrenciler, 19-23 Şubat 2024 tarihlerinde ilgili birim ile iletişime geçmelidir. Bu öğrencilerin kayıtları, mazeretlerinin haklı ve geçerli olduğu ilgili birimin yönetim kurulunca kabul edilmesi koşuluyla yenilenebilir.
*12-16 Şubat 2024 ve 19-23 Şubat 2024 tarihleri arasında ders kaydını yapmayan öğrenciler bahar dönemi için ders kaydı yapamazlar ve öğrencilik haklarından yararlanamazlar.
** Kayıt dondurmak isteyen öğrencilerimiz, yarıyıl başlangıcından (19 Şubat 2024) itibaren bir ay içerisinde kayıtlı bulunduğu akademik birime kayıt dondurmak istediğine dair dilekçe ibraz etmek zorundadır.