NEVÜ Ev Sahipliğinde “TÜBİTAK-BİDEB 2237-A Destekli Eğitim Etkinliği”

09 Mart 2021 1597
NEVÜ Ev Sahipliğinde “TÜBİTAK-BİDEB 2237-A Destekli Eğitim Etkinliği”

Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi (NEVÜ) Eğitim Fakültesi ev sahipliğinde, ülkemizin farklı üniversitelerinden fen bilimleri öğretmen adaylarına yönelik "Fen Öğretiminde Alana Özgü Yöntem-Materyal Uyumu ve Entegrasyonu-II" konulu eğitim veriliyor.  

‘TÜBİTAK-BİDEB 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı’ kapsamında ilki 04-08 Şubat 2019 tarihlerinde Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi (NEVÜ) Eğitim Fakültesi ev sahipliğinde yüz yüze düzenlenen etkinliğin ikincisi, bu yıl doğrudan destek ile 08-12 Mart 2021 tarihlerinde çevrim içi eşzamanlı olarak gerçekleştiriliyor.

Yürütücülüğünü NEVÜ Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcısı ve Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Davut Sarıtaş’ın yaptığı eğitim etkinliğinin açılış konuşmasını NEVÜ Rektörü Prof. Dr. Semih Aktekin yaptı.

Aktekin “Bu programın formatı bile aslında öğretmen eğitimi ile ilgili, eğitimle ilgili çalışmaların daha da önem kazanacağının ama içerik ve biçim olarak yeni yaklaşımlara ihtiyaç duyulduğunun bir göstergesi. Malumunuz bu pandemi dönemi şartlarından ötürü belli mekanlara toplanarak yaptığımız eğitimleri artık uzaktan yapıyoruz. Tabi gönül arzu eder ki, bir an önce yüz yüze eğitime yeniden başlayalım. Ancak yüz yüze eğitime başlasak bile pandemi dönemi şartları bize şunu gösterdi, eğitim anlayışımız, eğitim yapma biçimimiz kısmen çağdışı kalmış bütün dünyada. 19’uncu yüzyılda şekillenmiş, o dönemde Prusya modeli denen dört duvar arasında steril, sabit, standart uygulamalarla herkese verilen eğitimin aslında avantajlarının yanında kısmen eksiklik ve dezavantajları olduğunu da gördük. Bunula birlikte uzaktan eğitimin de insani bakımdan avantajlarının yanında bazı dezavantajları olduğunu gördük. Mekan, maliyet esneklik gibi birçok şey tartışılabilir. Değerli arkadaşlar önümüzdeki dönemde özellikle öğretmen, öğretmenliğin rolü, eğitim, eğitim yöntemleri yoğun bir şekilde tartışılacak ve yeni yaklaşımlara ihtiyaç duyulacak. Örneğin uzaktan eğitim döneminde farklı türden materyaller ile uzaktan eğitime uygun pedagojik olarak o yaklaşımlara uygun materyallere ihtiyaç duyduğumuz ortaya çıktı. İşte sınıf yönetimi, ölçme değerlendirme, öğrenci psikolojisi, motivasyon gibi tüm konularda yeni bir zihniyet değişimine ihtiyaç var. Bu anlamda devletimiz yeni yaklaşımları desteklemek için bütçe ayırıyor. TÜBİTAK yeni yaklaşımları yaygınlaştırmak veya yeni yaklaşımlar ile ilgili çalışan bilim adamlarının önünü açmak ve yeni yaklaşımları topluma ulaştırmak için önemli oranda bütçe ayırıyor. Gelecek yüzyılda Türkiye olarak dünyadaki etkimizi artırarak sürdürmek istiyorsak sistemimizi tümüyle yeniden ama aynı zamanda eğitimin en önemli faktörü olan öğretmen niteliğini, öğretmenin dünyaya, mesleğe ve öğrencilere olan bakış açısını, yeni ihtiyaçlar doğrultusunda güçlendirecek, destekleyecek yeni yaklaşımlara da ihtiyaç var. Bu anlamda bu projemizin bu sürece mütevazı de olsa bir katkıda bulunacağı açık. Çünkü çok farklı üniversitelerden çok kıymetli hocalarımız sürece destek veriyorlar. Ben hepsine teşekkür ediyorum. Yine yüzlerce başvuru arasından seçilen öğrencilerimizi de tebrik ediyorum. Hem böyle bir eğitime katılma isteğinde oldukları için hem de yüzlerce başvuru arasından seçilme yeterliliğini gösterdikleri için. İnşallah buradan alacağınız eğitim önümüzdeki mesleki hayatınızda size yol gösterecek destek verecek. Sizlere eğitim verecek hocalarınız hepsi kendi alanlarında çok yetkin isimler. Alana çok büyük katkıda bulunmuş çok kıymetli hocalarımız. Hepsinden istifade etmenizi diliyorum. Bu tür çalışmaların sizlere uzun vadede gerçekten çok büyük etkileri, katkıları olacağını bilmenizi istiyorum. Lütfen bu çalışmaları dikkatle dinleyelim. Aktif katılım göstererek kendi alanımızla ilgili güncel bilgileri öğrenelim. Ama tabi burada kalmayalım. İnşallah bu çalışmalar kendinizi ömür boyu geliştirmeye bir vesile olsun, onların bir ön basamağı olsun diyorum” diye konuştu.

Hacettepe Üniversitesi, Gazi Üniversitesi, Erciyes Üniversitesi, Aksaray Üniversitesi başta olmak üzere 11 farklı üniversiteden alanında uzman eğitimcinin katıldığı etkinlikte, ülkemizin farklı üniversitelerinden başvuruda bulunan ve iki yüzün üzerinde aday arasından seçilen 3. ve 4. sınıf fen bilimleri öğretmen adaylarına güncel fen öğretim yöntemlerinde materyal kullanımına ve yönteme uygun materyal belirlemeye yönelik teorik ve uygulamaları konularında eğitim verilmekte.