Rektör Aktekin ‘II. İstanbul Eğitim Zirvesi’ne Katıldı

05 Kasım 2022 766
Rektör Aktekin ‘II. İstanbul Eğitim Zirvesi’ne Katıldı

Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi (NEVÜ) Rektörü Prof. Dr. Semih Aktekin, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın video mesajıyla açılışı yapılan II. İstanbul Eğitim Zirvesi’ne katıldı.

Rektör Prof. Dr. Semih Aktekin, Türkiye Maarif Vakfı’nın davetiyle birçok ülkeden eğitim bakanları ile alanında uzman eğitimcilerin katıldığı, "Okulun Geleceği, Pandemi Sonrası Eğitimin İhtiyaçları" temasıyla düzenlenen II. İstanbul Eğitim Zirvesi’nde “Okula Yeniden Dönüş” konulu panelin moderatörlüğünü yaptı.

Zirve, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın video mesajıyla başladı. Erdoğan “İnsanlık olarak son iki buçuk yıldır sağlık kriziyle başlayan akabinde ekonominin yanı sıra farklı boyutları gün yüzüne çıkan bir sınamayla karşı karşıyız. Okuma alışkanlıklarından ders dinleme becerilerine, ekran bağımlılığından ikili münasebetlere uzanan geniş bir yelpazede çocuklarımız daha önce hiç alışkın olmadığı sorunlarla mücadele ediyor” ifadelerini kullandı. 

Cumhurbaşkanı “Türkiye olarak bunun adına TEKNOFEST kuşağı diyoruz''

Cumhurbaşkanı Erdoğan konuşmasının devamında, “Hangi kademede olursa olsun evlatlarımızın eğitim öğretim hayatlarını sağlıklı başarılı ve verimli bir şekilde sürdürmelerine önem veriyoruz. Bu anlayışla eğitim alt yapısının iyileştirilmesinden, öğretmen kadromuzun güçlendirilmesine, yeni metotların ortaya koyulmasından öğrenci yeteneklerinin geliştirilmesine kadar birçok alanda çalışmalar yürütüyoruz. Amacımız ülkemizi kalkındıracak, dünyada söz sahibi olan donanımlı, okuyan, araştıran, sorgulayan, katma değer üreten, başarılı ahlaklı ve erdemli gençlere sahip olmaktır. Türkiye olarak bunun adına da TEKNOFEST kuşağı diyoruz'' dedi.

Ülke olarak eğitim alanındaki birikimlerini paylaştıklarını vurgulayan Cumhurbaşkanı Erdoğan, “Maarif Vakfımız, milletimizin değerlerini ve evrensel ilkeleri sınırlarımız dışında başarıyla temsil ederek bu noktada hayati bir rol üstleniyor. Dünyanın 6 farklı kıtasında ülkemizin maarif bayrağını dalgalandıran, hayırlı, başarılı, donanımlı öğrencilerin yetişmesi için samimiyetle çaba harcayan vakfımızla iftihar ediyoruz. İkinci İstanbul Eğitim Zirvesi'nin gerek vakfımızın çalışmalarının verimliliğinin artırılmasına gerekse salgının eğitim sisteminde sebep olduğu zararların giderilmesine anlamlı katkılar yapacağına inanıyorum. Bu düşüncelerle zirvenin başarılı geçmesini diliyor, sizleri bir kez daha saygıyla selamlıyorum” diye konuştu.

Osman Sezgin “Milli Eğitim Bakanlığı olarak krizi fırsata çevirdik”

Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Osman Sezgin ise, “Krizleri fırsata çevirmek ve insanlığa ümit vermek eğitimin başta gelen görevlerinden biridir. Yaklaşık 19 milyon öğrencisiyle 1 milyon 200 bin öğretmeniyle Milli Eğitim Bakanlığı bu Pandemi dönemini çok dikkatli, tedbirli ve krizi fırsata çevirecek şekilde değerlendirdi. Maarif Vakfı'nın çalışmalarıyla eğitim felsefemizi şu şekilde özetleyebiliriz: İyi bir çocuk, iyi bir vatandaş ve iyi bir insan yetiştirmek. Ne olursa olsun, ne yaparsak yapalım öğretmen-öğrenci ilişkisinde yüz yüze eğitimin yerini hiçbir çalışma alamaz” ifadelerini kullandı.

Prof. Dr. Birol Akgün “Dünyanın 51 ülkesinde eğitim kurumlarımız var”

Türkiye Maarif Vakfı Başkanı Prof. Dr. Birol Akgün de “Türkiye Maarif Vakfı, Türkiye’nin uluslararası eğitim alanında dünyaya açılan penceresidir. Dünyanın 51 ülkesinde 40 eğitim kurumumuz bulunmaktadır, bunların 418’i K12 seviyesinde okullarımızdır. Ayrıca Arnavutluk’ta da bir üniversitemiz bulunmaktadır. Bunun dışında 12 farklı ülkede 21 etüt merkezimizde eğitim vermekteyiz. Vakfımız uluslararası alanda faaliyet gösteren diğer tüm eğitim kurum, otorite ve akademisyenlerle de eğitim alanında iş birliği yapmaktadır. Bu bağlamda şuan dünyanın 105 ülkesiyle yakın temas halindeyiz, yetkin öğretmenleri ve idarecisiyle 6 kıtaya yayılmış eğitim kurumlarımızda 50 bini aşkın öğrenciye kaliteli ve nitelikli eğitim vermekteyiz” şeklinde konuştu.

Rektör Aktekin “Okulun akademik ve sosyal ortamı öğrencilerin gelişimleri için çok önemli”

Rektör Prof. Dr. Semih Aktekin’in moderatörlüğünü yaptığı “Okula Yeniden Dönüş” konulu panele; California Üniversitesi Bilişsel Bilim Profesörü Lera Boroditsky, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Emekli Öğretim Üyesi ve Yazar Prof. Sadettin Ökten, Michigan Eyalet Üniversitesi Öğretmen Eğitimi ve Fen Eğitimi Profesörü David Stroupe, North Carolina Üniversitesi Eğitim Psikolojisi ve Matematik Eğitimi Profesörü Dionne Cross, Uluslararası Malezya İslam Üniversitesi Eğitim Bilimleri Profesörü Dawood Abdulmalek Yahya Al-Hidab konuşmacı olarak katıldı.

Panelin açış konuşmasını yapan Rektör Aktekin, “Covid-19’un getirdiği olağanüstü̈ şartlardan etkilenen eğitim öğretimin çevrim içi ilerlemesi öğrenciler başta olmak üzere eğitimin tüm paydaşlarının okul kültürüne uzak kalmasına yol açmıştır. Oysa okulun akademik ve sosyal ortamı öğrencilerin akademik, sosyal ve duygusal gelişimleri için çok önemlidir. Yüz yüze eğitimin kesintisiz ve etkili bir biçimde devam edebilmesi için okulun akademik ve sosyal boyutunun yeniden ele alınması gerekmektedir. Bu oturumda, Pandemi sonrası yüz yüze eğitimde öğrencilerin farklı disiplinler için öğrenme kayıpları, sosyal ve duygusal gelişimleri, öğretmen ve öğrenci motivasyonunun artırılması, akran zorbalığı ve siber zorbalık, öğretmen iş birliği, ebeveynlerin eğitime katılımı gibi başlıklar ele alınacaktır” diye kaydetti.

Panelistlerden California Üniversitesi Bilişsel Bilim Profesörü Lera Boroditsky, Kovid-19 salgını sürecinde öğrencilerin dil edinimine ve ailelerin dil edimindeki rolüne ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Michigan Eyalet Üniversitesi Öğretmen Eğitimi ve Fen Eğitimi Profesörü David Stroupe ise pandemi sürecinde dijital bir eğitimin olduğunu, öğretmenlerin görevleriyle alakalı, yeni neslin öğretmene ihtiyacı olup olmadığının birçok ülkede tartışıldığını söyledi.

Öğretmenlerin profesyonel olarak destek alması gerektiğine değinen Stroupe, yöneticilerin ve hükümetin öğretmenlere maddi ve teknolojik olarak her türlü katkıyı sunmaları gerektiğini, bu sayede öğretmenlerin her türlü şarta uyum sağlayabileceğini belirtti.

Uluslararası Malezya İslam Üniversitesi Eğitim Bilimleri Profesörü Dawood Abdulmalek Yahya Al-Hidabi ise pandeminin eğitimde etik olmayan sonuçlar oluşturduğunu ifade etti. Al-Hidabi, "Kimlerin hazır olmadığına bakmadılar. Öğrencilerimiz, çocuklarımız gelişen dünyada özgürlüklerin ve insan haklarının peşindeler. Bu kesinlikle olmalı, eğitime herkes eşit bir şekilde ulaşmalı. Birleşmiş Milletler gibi tüm dünyaya yardım etmek isteyen kuruluşlar var, ancak sadece azınlıklara yardım ediyorlar. Herkese eşit şekilde yardım edilmeli. Pandemi öğrenciler arasında eşitsizliği ortaya çıkardı" dedi.

Zirvede ayrıca, Kamerun Orta Öğretim Bakanı Pauline ­Nalova­ Lyonga, Mali Eğitim Bakanı Sidibe Ousmane­ Dedeou,­ Zambiya Eğitim Bakanı Douglas­ Syakalima, Kırgız Cumhuriyeti Eğitim ve Bilim Bakanı Mambetakunov­ Ulanbek­ Esenbekovich, Özbekistan Cumhuriyeti Halk Eğitim Bakanı Baxtiyor ­Saidov­ Odilovich­, Kanada Ontario Eyaleti Eğitim Bakanı Stephen­ Lecce­ ve Malavi Cumhuriyeti Eğitim Bakanı Agnes­ Nyalonje birer konuşma yaptı.

"Farklılaştırılmış Eğitim" ve "Eğitimde Alternatif Arayışlar" başlıklı oturumlarla cumartesi günü sürecek olan II. İstanbul Eğitim Zirvesi, https://www.istanbuleducationsummit.com/event-details/ adresinden canlı olarak takip edilebilir.