NEVÜ’lü Öğretmen Adaylarından “Haydi Çocuklar Öğrenme İstasyonlarına” Projesi

16 May 2024 669

Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi (NEVÜ) Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü öğrencileri Milli Eğitim Bakanlığı (MEB)’e bağlı Til İlkokulu’nda uygulamalı olarak “Haydi Çocuklar Öğrenme İstasyonlarına” isimli proje gerçekleştirdi.   

NEVÜ Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı 2. sınıf öğrencileri, Doç. Dr. Aysun Erginer’in danışmanlığında ve ‘2023-2024 Bahar Dönemi Topluma Hizmet Uygulamaları’ dersi kapsamında, ‘Haydi Çocuklar Öğrenme İstasyonlarına’ isimli proje gerçekleştirdi. İlkokul öğrencilerinin mevcut derslere olan ilgilerini artırmak, derslerinden geri kalan öğrencileri desteklemek, çocukların eğlenerek öğrenmelerini ve keyifli zaman geçirmelerini sağlamayı amaçlayan proje için ise Nevşehir’in Derinkuyu İlçesi Til Köyü’nde bulunan ve birleştirilmiş sınıfta eğitim-öğretime devam eden Til İlkokulu seçildi.

Til İlkokulu öğrencileriyle bir araya gelen NEVÜ’lü öğretmen adayları “Türkçe - Sanat-1 (Müzik) – Sanat-2 (Resim) – Matematik – Fen ve Beden Eğitimi Öğrenme İstasyonları’’ kurdu.  Türkçe istasyonlarında çocukların hece ve kelimeleri okumaları amacıyla “Tavşanımızı Doyuralım Etkinliği’’, büyük harf ve noktalama işaretlerinin uygun kullanımı için “Tişörtlerimizi Tamamlayıp İpe Asalım Etkinliği’’, eş anlamlı ve zıt anlamlı kelimeleri içeren  “Bay Tavşan’ın Yarım Kalan Meyve Ağacını Tamamlayalım Etkinliği’’ ve son olarak metin okuma kazanımları için  “Metni Seçip Okuyalım Etkinliği’’ gerçekleştirdi.

Sanat-1 İstasyonu’nda (Müzik) çocuklara gitar, melodika, ukulele müzik aletleri tanıtılarak çalındı ve çocukların da çalmaları sağlandı. Gitarla şarkı söyleyip geri dönüşüm malzemeleriyle marakas yapımı anlatılan etkinlikte ayrıca çocuklara, uyarlama bir de şarkı fontu öğretilerek alkışlarla ritim tutma çalışması gerçekleştirildi. 

Sanat-2 İstasyonu’nda (Resim) “Yüz Boyama Etkinliği”nde çocukların yüzleri boyanırken, “Tuval Üzerine Resim Yapma Etkinliği’’ ile çocuklarla birlikte tuval üzerine istedikleri bir resim yapıldı. “Çizim Tahmin Etme Etkinliği”nde ise çocukların çizimleri tahmin etmeleri sağlandı.

Matematik İstasyonu’nda toplama işlemi için öğrencilere “Tren Vagonu Oluşturma Oyunu” oynatıldı. Kartlara toplama işlemi yazılmış ve arkalarında yazan sıra numarasına göre öğrencilerin tren vagonunu duvarda oluşturmaları sağlandı.  Geometrik cisimleri tanıtmak ve öğretmek için öğrencilere “Bil Bakalım Oyunu”, geometrik şekilleri tanıtmak ve günlük hayatta hangi nesnelere karşılık geldiğini öğretmek amacıyla da geometrik şekillerle günlük hayattan alınan görselleri “Eşleştirme Oyunu” oynatıldı. 

Fen İstasyonu’nda suyun kaldırma kuvveti, basınç ve ışık ile ilgili deneyler yapıldı. Çocuklar su dolu kaplara farklı ağırlıkta nesneler koyarak suyun kaldırma kuvvetini öğrendi. Basınç konusu için ise balonla bardak kaldırma deneyinin yapıldığı etkinlikte son olarak ışık deneyi için su dolu bardağa mum yansıtılarak çocuklara ışık konusuna ilişkin farklı bir bakış açısı kazandırıldı.

Beden Eğitimi İstasyonu’nda ise masa tenisi araç ve gereçleri tanıtılarak raketlerle top sektirme çalışması yaptırılan çocuklar ayrıca el yapımı mini kaleye penaltı atışları yaptı. Penaltı atışlarının ardından çocuklara voleybol kuralları anlatılarak parmak pası ve su şişelerinden yapılmış labutlara topla atış yaptırılarak, bowling oyunu oynamaları sağlandı.

Proje etkinlikleri sonunda ayrıca hazırladıkları tüm materyalleri okula hediye eden NEVÜ’lü öğretmen adayları, projenin kendileri için de mesleki açıdan güzel bir deneyim olduğunu ve çocuklarla birlikte olmaktan büyük mutluluk duyduklarını ifade etti.