2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Dönemi Merkezi Yerleştirme Puanına Göre Yatay Geçiş Başvurusu

07 Ağustos 2024 4930

NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ

2024-2025 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ DÖNEMİ MERKEZİ YERLEŞTİRME PUANINA GÖRE YATAY GEÇİŞ BAŞVURUSU HAKKINDA

           2 Mayıs 2014 tarihli Resmi Gazete ’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına İlişkin Yönetmelik değişikliği uyarınca, 2024-2025 Eğitim-Öğretim yılı güz döneminde Üniversitemiz birinci öğretim ve ikinci öğretim programlarına Merkezi Yerleştirme Puanıyla Yatay Geçiş ile kabul edilecek öğrencilerde aranılacak koşullar, gerekli belgeler ve başvuru tarihleri aşağıda belirtilmiştir.

         İSTENEN BELGELER

1.    Öğrenci belgesi

2.    Not durum belgesi (Transkript)     

3.    Öğrencisi olduğu kurumdan alacağı eğitim-öğretim planı ve aldığı derslerin içerikleri. (Kurumsal Web Sitesinden Alınan eğitim-öğretim planı ve alınan ders içerikleri). (Hazırlık sınıfını bitirerek müracaat eden öğrenciden istenmez.)    

4.    Kayıtlı olduğu programa yerleştiği ilgili yıldaki bütün puan türlerinde alınan yerleştirme puanı ve başarı sıralarını gösterir ayrıntılı ÖSYS Sonuç Belgesi (İnternet Çıktısı)

5.    ÖSYS sınav sonuç belgesi (Onaysız)

6.    Hazırlık sınıfı ve/veya eşdeğer yabancı dil sınavlarından başarı belgesi (hazırlık sınıfı bulunan diploma programı öğrencileri için)

7.    Nüfus Cüzdanı Fotokopisi

8.    Not çizelgesinde öğrencinin kayıt şekli belirtilmiyorsa, ek madde 1 (merkezi yerleştirme puanıyla yatay geçiş) ile yerleşmediğine dair belge.

9. Disiplin cezası almadığına dair belge.

10.Öğrenci kimlik kartı (Yerleşen adaylardan kayıt sırasında istenecektir.)

             

Başvurular (https://ubys.nevsehir.edu.tr/AIS/ApplicationForms/Home/Index?apptype=5) başvuru linkinden online olarak yapılacaktır. Şahsen ve posta yoluyla yapılan başvurular kabul edilmeyecektir.

Başvuru Tarihleri: 01-09 Ağustos 2024

Üniversitemiz Akademik Birimleri değerlendirmelerini; 12-13 Ağustos 2024 tarihleri arasında yapacak, sonuçlar da 16 Ağustos 2024 tarihinden itibaren Üniversitemiz web sayfasından ilan edilecektir. 

Kayıt Tarihleri             : 19-23 Ağustos 2024 (23 Ağustos Mesai Bitimine Kadar)

Yedek Liste İlanı          : 26 Ağustos 2023 (Mesai Bitiminde)

Yedek Kayıt Tarihleri : 27-28 Ağustos 2024

NOT: Yatay geçiş başvurusu yapan öğrenciler kayıt hakkı kazanıncaya kadar halen kayıtlı olduğu üniversitede öğrenimine devam edecektir. Kayıt hakkı kazanan öğrenci kayıtlı olduğu üniversiteden herhangi bir ilişik kesme işlemi yapmayacaktır. İlişik kesme işlemi kayıt olduktan sonra üniversiteler arasındaki resmi yazışma ile yapılacaktır.

 

Güz Dönemi Ek Madde 1 Uygulama İlkeleri

 

NOT: 

***Ek madde 1 uyarınca daha önce herhangi bir yükseköğretim kurumuna yatay geçiş yapmış olanlar müracaatta bulunamazlar. 

***Yatay geçiş başvurusu yapan öğrenciler kayıt hakkı kazanıncaya kadar halen kayıtlı olduğu üniversitede öğrenimine devam edecektir. Kayıt hakkı kazanan öğrenci kayıtlı olduğu üniversiteden herhangi bir ilişik kesme işlemi yapmayacaktır. İlişik kesme işlemi kayıt olduktan sonra üniversiteler arasındaki resmi yazışma ile yapılacaktır.