NEVÜ Öğrencilerinden Üç Başarılı TÜBİTAK Projesi










Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi (NEVÜ) Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu (SHMYO) öğrencileri, TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı kapsamında hazırladıkları üç ayrı projeyi başarıyla tamamladı.
SHMYO Çocuk Gelişimi Programı öğrencileri Seher Özdemir, Semanur Kaplan ve Elif Sena Yücel tarafından, öğretim üyesi Gülden Erdoğan danışmanlığında yürütülen “Çocuk Oyun Alanlarının Değerlendirilmesi” başlıklı proje, 2-4 Ekim 2025 tarihlerinde Van’da düzenlenen 1. Uluslararası Van Sosyal Bilimler Sempozyumu’nda sunuldu. Proje kapsamında Nevşehir il merkezindeki çocuk oyun alanlarının fiziksel yeterliliği, güvenlik ve hijyen koşulları “Çocuk Oyun Alanları Değerlendirme Ölçeği” kullanılarak analiz edildi. Araştırma, oyun alanlarında donanım eksiklikleri ve güvenlik sorunlarına dikkat çekerek, yerel yönetimlere planlama sürecinde yol gösterici nitelikte veriler sundu.
Fatma Sinem Yılmaz ve Aycan Gül tarafından, öğretim üyesi Dr. Gülden Erdoğan danışmanlığında yürütülen “Çocuk Katılım Hakkı” konulu proje ise 2-3 Ekim 2025 tarihlerinde Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde sunuldu. Proje, NEVÜ öğrencilerinin çocuk katılım hakkına yönelik farkındalık düzeylerini belirlemeyi amaçladı. Çalışma kapsamında öğrencilere anket uygulanarak görüşleri değerlendirildi ve farkındalık artırıcı broşürler hazırlandı. Proje, çocukların karar süreçlerine katılımının önemine dikkat çekti.
SHMYO Çocuk Gelişimi Programı öğrencisi Seher Uslu tarafından, öğretim görevlisi Dr. Ayşen Tükel danışmanlığında yürütülen “3 Kuşak 1 Fidan” projesi ise anlamlı bir etkinlikle tamamlandı. Proje kapsamında ana sınıfı çocukları, anneleri ve büyükanneleri bir araya getirildi. Doğa sevgisini ve kuşaklar arası bağı güçlendirmeyi amaçlayan etkinlikte fidan dikimi, çanta boyama, drama ve el baskısı çalışmaları gerçekleştirildi. “Birlikte büyüyen nesiller” temasıyla düzenlenen etkinlik, katılımcılardan büyük beğeni topladı.
SHMYO öğrencileri tarafından yürütülen bu projeler, çocuk gelişimi, çocuk hakları ve çevre bilinci konularında farkındalık oluşturmanın yanı sıra, topluma yönelik örnek uygulamalar ortaya koydu.
